StartPromocjePrzygotuj się do podboju rynku zagranicznego

Przygotuj się do podboju rynku zagranicznego

Oceń ten artykuł
(3 głosów)

Najpewniejszą drogą rozwoju dla każdego biznesu jest ekspansja zagranicę. Budujemy dzięki temu swój zasięg, mamy większe możliwości pozyskania inwestorów i kontrahentów. Dodatkowo stykamy się z nowymi trendami i innowacjami w naszej branży.

 

Każdy przedsiębiorca powinien mieć plan na rozwój swojego biznesu. Wielokrotnie jedyną lub najważniejszą drogą jest wejście na rynek poza granicami własnego kraju. Nie łatwo jednak przygotować się na taki krok. Istnieje wiele założeń, które firma powinna spełniać przed podjęciem się tego działania. Najistotniejszą kwestią, obok wymogów formalnych, jest strategia obecności w Internecie. Dlaczego? Jest to najlepszy kanał dotarcia do potencjalnych klientów. W sieci jest coraz tłoczniej i trudno wyróżnić się na tle konkurencji, zwłaszcza, kiedy poszerzamy naszą działalność. Równie istotnym zagadnieniem jest ochrona klientów oraz bezpieczeństwo ich danych, jak i naszej własnej marki.

Wkraczając na rynek zagraniczny musimy zdawać sobie sprawę, że narażamy się na większy poziom konkurencji i znaczne zagrożenia dla całej firmy. Bardzo ważne jest, aby strona internetowa była zabezpieczona certyfikatem SSL. Chronimy w ten sposób dane własne jak i klientów, a gwarancja ze strony wystawcy certyfikatu zabezpiecza nas przed ewentualnymi nieprzyjemnymi sytuacjami. Istotne jest również uświadomienie sobie, że większy rynek to też większa ilość nieuczciwych praktyk. Zdecydowanie należy zabezpieczyć swoją markę Znakiem Towarowym. Unikniemy w ten sposób sytuacji, gdy ktoś wykorzystuje firmowe logo czy nazwę bez naszej zgody.

Zasadnicza staje się również kwestia nazwy strony internetowej oraz domeny. Na rynek europejski dedykowana jest końcówka .eu i doskonale sprawdza się w pozycjonowaniu europejskiej firmy. Nazwa strony powinna być odpowiednio krótka i zawierać wyrazy powszechnie rozpoznawalne – najlepiej w języku angielskim. Warto czasem użyć skrótów zamiast bardzo długiego adresu lub nazwy branży czy produktu. Unikajmy domeny z zakończeniem .pl, ponieważ nie zbuduje ona wizerunku naszej firmie na rynku zagranicznym. Sam projekt strony powinien jasno kierować użytkownika do wykonania określonej akcji – czy to pozostawienia adresu mailowego czy kontaktu z działem sprzedaży. Obecnie trendem są strony proste i przejrzyste graficznie – koniecznie dostosowane do urządzeń mobilnych. Promocja to także ważny aspekt działania na międzynarodową skalę. Najlepszym narzędziem do tego jest reklama AdWords z targetowaniem na odpowiedni obszar geograficzny. Pamiętajmy, że język reklam powinien być dopasowany do kraju, z którego chcemy pozyskać klientów. Możemy też zastosować uniwersalny rodzaj reklamy, czyli reklamy w języku angielskim. Promocja na Facebooku jest w równym stopniu potężnym narzędziem jak AdWords, które wspiera nas w zbieraniu leadów sprzedażowych czy kieruje ruch do firmowej witryny www.

 

PoradnikEU05 FB 2016 min

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, jak podbić rynek zagraniczny ściągnij poradnik ze strony Pakiet.eu . Czas czytania maksymalnie 15 minut. Kiedy jednak szukasz już gotowych rozwiązań skorzystaj z Pakietu.eu, czyli usługi domeny, serwera, wykonania strony internetowej, certyfikatu SSL DV, grafik na Facebooka oraz tłumaczenia tekstów na język angielski w jednym. Jest to pełny zakres działań niezbędnych dla Twojego biznesu na początku Twojej drogi na rynku zagranicznym.

Ostatnio zmieniany Cz. 14 Kwi 2016
comments powered by Disqus Powrót na górę

Aktualności - spis treści

Oglądasz teraz:   StartPromocjePrzygotuj się do podboju rynku zagranicznego

Twoje konto