Osoby fizyczne i prawne zlecające zamieszczenie reklamy w witrynach internetowych www.joomla.pl oraz Fundacja PCJ Otwarte Źródła związane są postanowieniami poniższego Regulaminu od momentu zawarcia umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość.
I. Postanowienia ogólne
- Użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć następująco:
- Wykonawca – Fundacja PCJ Otwarte Źródła, w skrócie Fundacja PCJ, z siedzibą w Chorzowie, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000405789, posiadająca nr NIP: 7692219556, REGON 101335509
- Zamawiający – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, reprezentowana zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Strony – Wykonawca i Zamawiający,
- Projekt – reklama Zamawiającego w formie a) banera, b) artykułu sponsorowanego lub c) wizytówki w Katalogu usług, wykonywana przez Wykonawcę na zlecenie Zamawiającego, umieszczone w witrynach www.joomla.pl,
- Witryny www.joomla.pl – strony internetowe wydawane przez Fundację PCJ Otwarte Źródła w domenach: www.joomla.pl, w szczególności: centrum dostępna pod adresem www.joomla.pl oraz www.forum.joomla.pl, www.wiki.joomla.pl, , www.demo.joomla.pl, www.pliki.joomla.pl, www.pomoc.joomla.pl oraz , www.fundacja.joomla.pl
- Opłata – wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy od Zamawiającego za wykonanie Projektu,
- Cennik – zestaw cen za wykonanie projektów zawarty w ofercie, przekazywany przez działającego w imieniu Wykonawcy konsultanta w rozmowie telefonicznej do akceptacji Zamawiającego.
- Wykonawca zobowiązuje się do odpłatnego wykonania Projektu na rzecz Zamawiającego na zasadach określonych w Umowie i niniejszym Regulaminie, a Zamawiający zobowiązuje się do uiszczenia opłaty określonej w zamówieniu składanym za pomocą elektronicznego formularza zgłoszeniowego opublikowanego na stronie www.joomla.pl albo drogą mejlową lub telefonicznie.
- Zamawiający wyraża zgodę na wykorzystywanie przez Wykonawcę wskazanego adresu elektronicznego Zamawiającego do świadczenia usługi drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), w tym informacji handlowych, w zakresie wynikającym z Umowy i złożonego zamówienia.
II. Zawarcie Umowy
- Zawarcie Umowy łączącej Strony następuje za pomocą środków porozumiewania się na odległość, poprzez złożenie zamówienia przez Zamawiającego na formularzu elektronicznym albo pocztą elektroniczną lub - wyjątkowo - telefonicznie i milczącą akceptację Wykonawcy.
- Zamawiający ma prawo domagać się od Wykonawcy pisemnego potwierdzenia treści zawartej Umowy.
- Domniemywa się, że osoba działająca w imieniu i na rzecz Zamawiającego, która dokonuje zawarcia umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość poprzez złożenie zamówienia, posiada nieograniczone upoważnienie Zamawiającego do składania w tym zakresie wiążących oświadczeń woli i zaciągania ważnych zobowiązań.
- Na treść Umowy składa się również niniejszy Regulamin, który w chwili zawarcia Umowy był znany Zamawiającemu i został przez niego zaakceptowany, wiążąc tym samym Strony.
- Do zawarcia i wykonania Umowy nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
III. Treść zamieszczonej reklamy
- Witryny internetowe www.joomla.pl oraz Wykonawca nie ponoszą odpowiedzialności za treści udostępnione przez Zamawiającego i wykorzystane w reklamie.
- W sytuacji gdy osoba trzecia wystąpi do Wykonawcy z roszczeniami w związku z zamieszczoną reklamą, Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Zamawiającego, który poniesie odpowiedzialność z tego tytułu, zwalniając przy tym Wykonawcę z wszelkiej odpowiedzialności w tym zakresie.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo jednostronnej odmowy lub wstrzymania emisji reklamy w przypadku, gdy treść lub forma reklamy są sprzeczne z obowiązującymi przepisami lub dobrymi obyczajami lub naruszają słuszne prawa osób trzecich.
IV. Warunki przekazywania materiałów przez Zamawiającego
- Zamawiający może przekazać Wykonawcy materiały niezbędne do przygotowania i zamieszczenia reklamy, w szczególności pliki tekstowe w formacie doc, txt, html, pliki graficzne w formacie jpg, tiff, gif, svn, flash oraz rich media, a także pliki dźwiękowe w formacie wma, mp3 obejmujące banery, loga, adresy URL itp. Materiały reklamowe dostarczone w formie skompresowanej powinny być skompresowane w formacie ZIP.
- Zamawiający jest zobligowany do dostarczenia Wykonawcy materiałów, o których mowa w punkcie IV podpunkt 1 niniejszego Regulaminu, w nieprzekraczalnym terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia Umowy.
- W przypadku niewywiązania się przez Zamawiającego z terminu określonego w punkcie IV podpunkt 2 niniejszego Regulaminu, Wykonawca będzie uprawniony do wykonania reklamy z własnych materiałów oraz materiałów udostępnionych przez Zamawiającego do wiadomości publicznej, bez jakichkolwiek roszczeń Zamawiającego z tego tytułu, za pełnym wynagrodzeniem wynikającym z Umowy.
V. Prawa autorskie
- Zamawiający oświadcza, że posiada wszelkie prawa autorskie niezbędne do posługiwania się materiałami przekazanymi Wykonawcy oraz że ich treść i forma nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich, a także że przysługuje mu prawo ochronne do przekazanych znaków towarowych.
- W przypadku opracowania reklamy przez Zamawiającego, Zamawiający udziela Wykonawcy nieodpłatnej licencji niewyłącznej z prawem udzielania dalszych licencji na korzystanie na czas nieokreślony z reklamy na polach eksploatacji takich jak utrwalanie reklamy, wprowadzanie do pamięci komputera i włączenie do zbioru reklam Wykonawcy, powszechne udostępnianie reklamy, w tym wprowadzenie do obrotu i rozpowszechnianie przez publikację w Internecie.
- W przypadku opracowania reklamy przez Wykonawcę, udziela on Zamawiającemu, po zapłacie przez niego całości wynagrodzenia Wykonawcy należnego na podstawie Umowy, licencji na korzystanie z reklamy – przy czym Zamawiający jest zobowiązany do zamieszczenia informacji, że wszelkie prawa autorskie należą do Fundacji PCJ Otwarte Źródła.
VI. Prawa i obowiązki Wykonawcy
- Wykonawca jest zobowiązany do zamieszczenia reklamy Zamawiającego w ciągu 5 (pięciu) dni roboczych od dnia zawarcia Umowy z zastrzeżeniem, że w przypadku projektowania logo może być ono zaprojektowane i zamieszczone w terminie do 10 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy.
- Termin wykonania i zamieszczenia reklamy Zamawiającego w formie banera lub artykułu sponsorowanego jest ustalany indywidualnie z Zamawiającym w procedurze zawierania Umowy i uwzględnia on terminy oraz warunki wynikające z punktu IV niniejszego Regulaminu. Warunkiem wykonania i zamieszczenia reklamy Zamawiającego w formie banera lub lub artykułu sponsorowanego jest terminowa zapłata przez Zamawiającego należnego Wykonawcy wynagrodzenia albo zaliczki na poczet wynagrodzenia, na zasadach ustalonych w Umowie.
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie opóźnienia w wykonaniu i zamieszczeniu reklamy Zamawiającego, jeśli są one wynikiem uchybień Zamawiającego, w tym w zakresie terminów, lub spowodowane są treścią lub jakością materiałów przekazanych przez Zamawiającego.
VII. Prawa i obowiązki Zamawiającego
- Zamawiający przez czas trwania umowy ma prawo do 3 (trzech) bezpłatnych aktualizacji i korekt zamieszczonej reklamy, wprowadzonych przez Wykonawcę lub też do dokonywania zmian samodzielnie przez Zamawiającego poprzez panel administracyjny bez żadnych liczbowych ograniczeń. Po wykorzystaniu przez Zamawiającego limitu 3 bezpłatnych aktualizacji lub korekt, Wykonawca wykona na zlecenie Zamawiającego kolejną aktualizację lub korektę, pod warunkiem zapłaty przez Zamawiającego wynagrodzenia zgodnego z cennikiem Wykonawcy.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania aktualizacji lub korekty, gdyby okazały się niemożliwe do realizacji ze względów technicznych. W tym przypadku odpowiednie stosowanie znajdą również postanowienia punktu III podpunktu 3 niniejszego Regulaminu.
- Zawarcie Umowy oznacza zgodę Zamawiającego na posługiwanie się i wykorzystanie do celów reklamowych przez Wykonawcę informacji identyfikujących Zamawiającego oraz danych dotyczących Zamawiającego, w szczególności takich jak: siedziba, numery telefoniczne oraz numery faksów, adresy e-mail.
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego zamieszczonej w serwisie internetowym www.joomla.pl
- Zamawiający jest zobowiązany do kontroli ewentualnych zmian Regulaminu, który jest zamieszczony w witrynie www.joomla.pl.
VIII. Warunki dokonywania płatności oraz cennik usług
- Zamawiający jest zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia w wysokości ustalonej i potwierdzonej przez Zamawiającego w chwili zawarcia Umowy.
- Wynagrodzenie może być płatne w całości jednorazowo lub też w ratach ustalonych w chwili zawarcia Umowy i może być powiększone o należny podatek VAT w wysokości 23% (gdy Fundacja zostanie płatnikiem VAT).
- Wykonawca po zawarciu Umowy przedstawia Zamawiającemu dokument pro forma, w którym określa wysokość wynagrodzenia wraz z terminem płatności. Dokument pro forma zawiera wszelkie dane niezbędne do dokonania zapłaty wynagrodzenia i stanowi podstawę do płatności wynagrodzenia przez Zamawiającego.
- Po dokonaniu płatności na podstawie dokumentu pro forma Wykonawca jest zobligowany do wystawienia rachunku (faktury VAT), która obejmuje wartość ustalonego wynagrodzenia.
- W razie niewywiązania się przez Zamawiającego z zapłaty całości lub części wynagrodzenia w terminie, Zamawiający jest zobligowany do zapłaty odsetek ustawowych od dłużnej sumy, jak również może zostać obciążony kosztami działań windykacyjnych zmierzających do wyegzekwowania należności.
- W przypadku należności płatnej w ratach, niedochowanie płatności jednej z rat lub jej zapłata w niepełnej wysokości skutkuje wymagalnością pozostałych rat w ciągu 3 (trzech) dni od dnia upływu terminu płatności uchybionej raty.
IX. Czas związania Umową
- Umowa pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą jest zawierana na okres 12 (dwunastu) miesięcy, chyba że Strony ustalą inny czas trwania Umowy.
- Zamawiający ma prawo odstąpić od zawartej Umowy w ciągu 48 (czterdziestu ośmiu) godzin od dnia zawarcia Umowy, bez podawania przyczyny odstąpienia. Oświadczenie o odstąpieniu powinno być przesłane za pośrednictwem drogi elektronicznej na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Oświadczenie o odstąpieniu złożone w formie telefonicznej jest nieskuteczne.
X. Reklamacje
- Reklamacje jakości usług Wykonawcy objętych Umową mogą być składane drogą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Reklamacja złożona przez Zamawiającego powinna wskazywać w sposób jednoznaczny wadę reklamy i niezgodność ze złożonym zamówieniem oraz z zawartą Umową.
- Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Zamawiającego z obowiązku dokonania zapłaty wynagrodzenia należnego Wykonawcy na podstawie Umowy.
- Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu jakości wykonanych usług nie obejmuje nieprawidłowości i wad związanych z treścią lub też jakością materiałów przekazanych przez Zamawiającego.
- Wykonawca jest zobligowany do rozpatrzenia reklamacji złożonej przez Zamawiającego w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
XI. Postanowienia końcowe
- Regulamin stanowi integralną część zawartej Umowy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego i innych przepisów prawa..
- Wszelkie spory mogące wyniknąć z tytułu uczestnictwa w Konferencji będą rozstrzygane w pierwszej kolejności przez właściwy sąd polubowny.