StartPowiadomieniaJak założyć Joomla! User Group ?

Jak założyć Joomla! User Group ?

Oceń ten artykuł
(4 głosów)

Etykiety:

jug,

W ostatnim czasie przeżywamy masowo organizowane imprezy typu Joomla! User Group. Wiele osób chętnych do stworzenia JUG na własnym terenie chciałoby wiedzieć, jak wygląda proces twórczy spotkania. Pamiętajmy, że każde tego typu spotkanie może wyglądać inaczej, każdy pomysł na imprezę jest do przyjęcia, a czy jest to pomysł dobry, odzwierciedli ilość przybyłych uczestników.

Na dzień dzisiejszy w Polsce mamy zarejestrowane trzy grupy i wszystkie odbyły już swoje pierwsze spotkania.  Są to:

- Joomla! User Group Silesia
- Joomla! User Group Podlasie
- Joomla! User Group Szczecin

Trudno więc mówić o trendach przy takiej ilości spotkań, natomiast można przedstawić pewien model na podstawie każdego z nich. Ja postaram się opisać, jak powstawał JUG Silesia a przedstawię to w formie kilku kroków do wykonania.

Krok 1

Zastanów się, jak to spotkanie powinno wyglądać, jeżeli to impreza z wykładami oraz prelegentami, zachęcam do przeczytania kolejnych punktów.

krok 2

  1. Zorientuj się, czy w Twojej okolicy są miłośnicy Joomla! i czy chcą się spotkać. jeśli tak..
  2. Znajdź towarzysza do zorganizowania JUG. Nie twierdzę, że nie da się tego samemu zorganizować, ale czasem trudno jest budować coś bez praktycznego wsparcia. Dlatego w miarę swoich możliwości i wbrew ambicjom zbadaj, czy ktoś zechciałby wraz z Tobą podjąć się organizowania tej imprezy.

krok 3

Zastanów się, gdzie mógłbyś zorganizować spotkanie. Być może jesteś absolwentem uczelni znajdującej się niedaleko? A może biuro, w którym pracujesz mogłoby udostępnić Ci miejsce na kilkadziesiąt osób? Uczysz w szkole i wolna klasa to dla Ciebie żaden problem? Ważne, by miejsce to było wyposażone w rzutnik, internet, mikrofon z nagłośnieniem w razie potrzeby (na sali dla 100 osób mikrofon przyda się na pewno, dla 40 osób niekoniecznie). Jest również wiele lokali/pubów wyposażonych w tego typu sprzęt i to również może okazać się odpowiednim miejscem do tego typu spotkania, wymaga jednak większych przemyśleń (czy klienci lokalu będą przeszkadzać, czy wynajmujesz całość, czy tylko fragment, i wiąże się to pewnie z kosztami).

krok 4

Zarejestruj grupę.
Opis przebiegu rejestracji znajdziesz w artykule Stefana Wajdy: Grupy użytkowników – lista kontrolna

Być może powinnam była napisać o tym w pierwszych krokach, ale gdybym nie miała wyraźnego planu na JUG oraz zagwarantowanego miejsca na spotkanie, nie rejestrowałabym grupy. Być może Ty zastosujesz inną kolejność.

krok 5

Zorganizuj prelegentów. Jeśli będziesz miał szczęście sami się zgłoszą na wieść o chęci stworzenia imprezy, jeśli jednak tak się nie stanie pisz, pytaj, proponuj, nie mam żadnych wzniosłych uwag w tej kwestii. Wykład przecież możesz poprowadzić również Ty.

krok 6

Przygotuj stronę internetową. Możesz wykonać stronę samodzielnie lub skorzystać z gotowego rozwiązania - Michał Trzepizur udostępni Ci pliki wykonanej dla JUG Silesia strony, którą po drobnej modyfikacji możesz użyć jako witryny swojego JUG. Ważne jest również logo, które w wersji gotowej do przeróbki stworzył i udostępnia Przemysław Wróbel. Oczywiście to sytuacja, gdy potrzebujesz takiej pomocy lub chcesz skorzystać z gotowego rozwiązania. Nie ma żadnych narzuconych zasad dotyczących konieczności używania takiej samej strony czy logo dla Twojej grupy.  Na stronie warto także zastosować rejestrację uczestników. To pozwoli Ci przewidzieć, jak wiele osób przyjdzie na wykłady, być może będziesz potrzebować większej sali?

Krok 7

Zaplanuj after party. Jeśli na wykładach pojawi się 120 ludzi, wiele nie zaplanujesz, ale gdy mowa o 40 słuchaczach, jest to możliwe. Proponuję wówczas zarezerwować miejsce w jakimś uroczym lokalu na około 30 osób. Łączy się to bardzo często z kosztami, stąd zorganizuj sobie czas, by znaleźć miejsce najbardziej dogodne dla Ciebie pod kątem finansowym - mówiąc najłagodniej - żeby Cię to za dużo nie kosztowało.

krok 8

Gdy już uda Ci się wypełnić wszelkie formalności i podjąłeś kroki organizacyjne, zgłoś swoją imprezę na stronie events.joomla.org
Nie jest to konieczne, dasz natomiast całemu światu wgląd do imprez, jakie mają odbyć się na terenie Polski, warto o tym mówić i chwalić się polską aktywnością w społeczności Joomla!. Bo jest czym!

Na pewno masz jeszcze setki innych pytań związanych z organizowaniem JUG, w tym miejscu zapraszam Cię do zapoznania się z najczęstszymi pytaniami dotyczącymi Grup użytkowników Joomla!.


Pytania możecie także wpisywać w komentarzach, pod tym artykułem.

 

Ostatnio zmieniany Pn. 6 Paź 2014
comments powered by Disqus Powrót na górę

Aktualności - spis treści

Kalendarz publikacji

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
Oglądasz teraz:   StartPowiadomieniaJak założyć Joomla! User Group ?

Twoje konto